Legyél a saját mestered, gurud

A saját mestered úgy lehetsz, hogy elindulsz a keresés útján. A spirituális keresés kérdésekkel kezdődik, magunk és a világról, majd egy tanító, közösségben teljesülhet ki a fejlődésünk. Viszont érdemes felfedeznünk a belső tanítónkat is, amely a bölcsesség mély aspektusait tartogatja.
Legyél a saját mestered, gurud

Hogyan is legyél a saját mestered, talán már felmerült sokunkban ez a kérdés. Sok helyről olvashatunk, hallhatunk spirituális tanítókról, akik úgymond megbuktak követni a tisztaságot és amit tanítanak. Kapzsiság, pénz-hajhászat, nők molesztálása és a lista még jó hosszú.

Vannak, akik ezen mesterek tevékenységei miatt hagyják ott a spirituális gyakorlást, mondván, hogy nincs már hiteles tanító. Viszont, amibe mindig is megmaradhat a bizalmunk, az saját magunk.
Valószínű, ha spirituális útra léptünk, akkor az olyasmi egzisztenciális kérdések kezdek el foglalkoztatni, hogy ki vagyok én? és mit csinálok ezen a bolygón? Hogyan találok békét?

 

Ego vs. szellemi vezető

A belső út keresés a legnehezebb és legnagyobb kihívást jelentő vállalkozás, amelyet valaha is megtehetünk. Amikor a legtöbb ember elkezdi a lelki, spirituális keresést, azt a hibát követi el, hogy az ego hangját és korlátait hallja erősebben és ez veszi át az irányítást.

Az egotól érkeznek főleg a kételyek, hogy ezt lehetséges, az nem. S az egot használva a megvilágosodás keresésében, olyan mintha egy halat megkérdeznénk, hogy mondja el, milyen a víz: igazából nem tudhatja mit keres.

Egy képzett szellemi vezető nélkül könnyen eltévedhetünk és bolyonghatunk a sokféle spirituális tanítás közt. Érett, szellemi vezetés nélkül könnyen eltévedünk, megtévesztünk, összezavarodunk és elbátortalanodunk. Ebben a cikkben az a célom, hogy hogyan találhatjuk meg a saját, hiteles, spirituális útmutatásunkat, amelyek elmélyíthetik a belső átalakulás útját.

 

Találjunk rá a saját lelki mesterünkre

Szerencsére nagyon sok ősi forrás található, például a jóga tanítások és a buddhizmus vagy az indiai filozófia tanítása, ahonnét elindulhatunk, ha hiteles forrást keresünk. De hogyan is legyünk a saját mesterünk?

Míg a jóga tanításai magasztalják a guru erényeit, talán ennek az odaadásnak a középpontjában nem tulajdonképpen egy személyt akartak lenni. Ehelyett talán odaadásunk középpontjában a guru tattva kell, hogy legyen, a saját szívünkben élő guru, tanító?

Igaz, mindannyiunknak szüksége van útmutatásra ezen az életúton, de valamikor jógagyakorlatunk hozzáférést biztosít saját intuitív bölcsességünkhöz és egy mély megértéshez, amely meghaladja az elmét. A hatékony jógaoktatás elvezet bennünket a belső ismeretek e forrásához, ahelyett, hogy külsőleg arra összpontosítana minket, amit tanárunk mond.

 

A vak hit és a tapasztalás alapú hit, bizalom

A Patandzsali jóga-szútrák szerint megvilágosodásunk legfőbb akadálya tudatlanságunk, azaz avidya. A jóga összes gyakorlatának célja az a fátyol eltávolítása, amely miatt nem látunk tisztán.

Patandzsali elmagyarázza, hogy a spirituális tudatlanság legyőzéséhez meg kell különböztetnünk a folyamatosan változó részeket – a testet és a tudatot – a soha nem változó részünktől: a szellemtől. Ez a megkülönböztetés és a tisztánlátás képessége, az úgynevezett viveka az egyik legfontosabb célunk a gyakorlatban.

Gurujaink esetében fontos elgondolkodni azon, hogy ezek a rendíthetetlen megkülönböztetés e területe felé vezetnek-e, vagy azt kérik tőlünk, hogy egyre inkább függjünk tőlük.

 

legyel-a-sajat-mestered, buddhista

 

A valóság megkérdőjelezése a spirituális úton

Ha a jógához eljutunk, válaszokat keresünk, nyitottak és érdeklődőek leszünk. Tudjuk, hogy a valóság megkérdőjelezése a spirituális gyakorlat elengedhetetlen része, de nem látjuk, milyen mélyen veszélyeztetjük magunkat, amikor megnyílunk olyan emberek előtt, akik nem gyakorolják azokat az elveket, amelyeket állítólag tanítanak.

Természetesen mindannyiunknak szüksége van útmutatásra ezeknek a tanításoknak a gyakorlásában, de hajlamosak vagyunk elakadni, ha találunk egy olyan tanárt, aki képes segíteni nekünk csak egy kicsit mélyebbre ásni.

Amint elkezdjük érezni a gyakorlat és a tanítás előnyeit, és bepillantást nyerünk ebbe a belső fénybe, hajlamosak vagyunk tanárunkat azonosítani az ébredés forrásaként. Olyan, mintha a belső fényünk annyira vonzó lenne, hogy aki erre mutat, örökre azonosítják a forrását. De a jóga azt tanítja nekünk, hogy a keresett fény mindig ott volt.

 

Tévedhetetlen tanítók

Gurujaink nem tévedhetetlenek. Sokan a spirituális tanítókat megvilágosult lényeknek tartják, de ma már, amikor ennyi mester és tanító van, érdemes megvizsgálni a tanító életét. Mivel nem hibátlanok ők sem. Egyikünk sem az. Ezért van a jógának elve és etikája, amelyre támaszkodhatunk, miközben folytatjuk utunkat. S így kapcsolatba kerülhetsz és megtalálhatod a módját, hogyan legyél a saját mestered, meghallod a hangot a belső gurudtól.

 

Kérdések, melyek közelebb visznek ahhoz, hogyan legyél a saját mestered

Gondoskodnunk kell arról, hogy a tanárunk vagy a közösségünk ne tévesszen meg minket. Ennek a megkülönböztetésnek az ápolásához hasznos lehet elmélkedni azon emberek etikáján, akikkel együtt gyakorolsz. Ha szeretnél közelebb kerülni a tiszta tudatodhoz, akkor ezeket a kérdéseket tedd fel magadnak:

  • Több békét és elégedettséget érzek, tapasztalok az életemben?
  • Javulnak a kapcsolataim?
  • Olyan gyakorlatot építek, amely egész életemben fenntartja testemet, elmémet és szellememet?
  • Hogyan lehetne a gyakorlatom még jobban támogatni a céljaimat?

 

Ha még keresel, ha már megtaláltad, nézz szét az Budapesti legjobb jógastúdiók között és biztosan találsz magadnak tanárt illetve közösséget, hogy meglegyen a belső mestered felé vezető út gyakorlata.

BELÉPÉS

Lost your password

REGISZTRÁCIÓ

By clicking on “Register Now” button you are accepting the Terms & Conditions